сряда, 8 април 2015 г.

30 МИСЛИ НА ТЕМА "ВЕГЕТАРИАНСТВО" ОТ ИЗВЕСТНИ ЛИЧНОСТИ

30 мисли на тема вегетарианство от известни личности 30 мисли на тема вегетарианство от известни личности
30 мисли на тема вегетарианство от известни личности:
Аз не се съмнявам, че част от съдбата на човешката раса в нейното възходящо развитие е да се откаже от яденето на животни. — Хенри Дейвид Торо
Аз обичам да готвя. Много здравословна храна… Не употребявам нищо, което е трябвало да умре… Аз не ям месо, риба или яйца. Никога не съм била голяма месоядка. Но сега имам повече енергия. — Шаная Туейн
Аз се отказах от употребата на месо от ранна възраст и ще дойде време, когато хората ще считат убийството на животни също толкова престъпно и отвратително, както сега гледат на убийството на хора. — Леонардо да Винчи
Ако можеше да видиш или почувстваш страданието, не би мислил два пъти. Дайте живот. Не яжте месо. — Ким Бейсинджър
Ако някой истински и сериозно иска да направи живота си по-добър, първото нещо, от което той би се отказал, ще бъде употребата на плътта на животните за храна, понеже това е неморално и включва извършването на действие — убийство, което е несъвместимо с моралното чувство. — Лев Толстой
Американската диета на бързо хранене и навиците за ядене на месо на заможните в света подкрепят световната хранителна система, която отнема хранителните ресурси от гладните. Диета с повече житни и бобови култури и с по-малко говеждо и друго месо е не само по-здравословна за нас, но също така допринася за промяна на световната система, която храни някои хора, а оставя други гладни. — проф. Лоудън Бело
Вегетарианството… това съм аз. Аз не ям месо вече повече от 10 години. Всъщност не ям месо от 11 и половина години и се чувствам добре, изглеждам добре и имам енергия. (…) и вие трябва да прегледате какво слагате във вашето тяло. Аз ям плодове и зеленчуци, ям жито и зърнени храни и се грижа за себе си и не мисля, че изглеждам зле, нали? — Трейси Бингам
Вегетарианците имат най-добрата диета. Те имат най-ниските нива на сърдечно-съдови болести в сравнение с всяка друга група в страната… Някои хора се подиграват на вегетарианците, но те имат минимално ниво на сърдечни удари и 60% по-малко случаи на рак. Сега те надживяват другите хора с около 6 години. — Д-р Уилям Кастели
Да станеш вегетарианец, е като да стъпиш в поток, който води към нирвана. — Буда
Категорично реших да не ям плът на умряло животно и накрая на първата година въздържанието ми се превърна не само в навик, а и в приятно занимание. — Сенека
Когато бях достатъчно голям да разбера, че месото е било добито с убийство, аз го приех като неуместен начин за използване на нашата мощ да хванем по-слабо същество и да го осакатим. То е подобно на начина, по който хулиганите биха тормозили по-малките деца в училище. — Ривър Финикс
Когато убиваме животни, за да ги изядем, те накрая убиват нас, понеже тяхната плът никога не е била предназначена за човешките същества, които са растителноядни по природа. — д-р Уилям С. Робъртс, редактор на American Journal of Cardiology
Колкото по-близо до вегетарианството сте, толкова по-добре. — Гари Плейър
Кръвта и месото на убитото животно могат да нахранят ястреба, вълка и змията, но за хората те са излишни храни. — Плутарх
Месоядството води към страдания, нещастия и болести. За да се излекува от тях, препоръчват на човека вегетарианска храна. Следователно вегетарианството не е нищо друго, освен метод за лекуване. — Петър Дънов
Моето уважение и симпатия към животните включва и морските жители — от делфини до риби и омари. Затова, разбира се, не съм и сънувала да ги ям. — Александра Пол
Някои хора ще продължат да искат да ядат месо… Ние сме съгласни, че вегетарианството е по-здравословно.“ — Дейвид Строуд, Американски институт за месото (невегетарианец)
Откакто посетих кланниците на Южна Франция, спрях да ям месо. — Винсент ван Гог
Преходът на световното земеделие от зърното за храна на хората към зърното за храна за животни, с които да се хранят хората, е зло, чиито последствия могат да бъдат далеч по-големи и продължителни от всякакви примери в миналото на насилие, причинявано от човека на по-беззащитните от него същества. — Джеръми Рифкин
Растителните храни са достатъчна храна за стомаха, в който сега ние натъпкваме скъпи същества. — Сенека
Следвайте неотменно вегетарианството и се пазете да не отнемате живот. — Конфуций
Сложете бебето в кошчето с ябълка и заек. Ако изяде заека и си играе с ябълката, аз ще ви купя нова кола. — Харви Дайамънд, съавтор на поредицата книги „Сила за живот“
Според мен животът на агнето е не по-малко ценен от този на човешко същество. Аз не бих искал да отнема живота на агне заради човешкото тяло. — Махатма Ганди
Средната продължителност на живота на месоядците е 63 години… Аз съм на прага на 85 и все още работя толкова упорито, колкото мога. Аз съм живял достатъчно дълго и се опитвам да умра, но просто не мога да го направя. Една единствена пържола би ме довършила, но не мога да се принудя да я погълна. Аз съм заплашен от вечен живот. Това е единственият недостатък на вегетарианството. — Бърнард Шоу
Това, че станах веганка ми помогна да разбера, че мога да говоря и правя това, което вярвам, че е правилно — това дава сила. — Алисия Силвърстоун
Току-що сте се нахранили, но колкото и старателно кланицата да е скрита на благовидно далечно разстояние от много мили, съучастничество има. — Ралф Емерсън
Хората се обиждат от кампании за права на животните. Това е абсурдно. Това не е толкова лошо, колкото масовата смърт на животни в месокомбинат. — Ричард Гиър
Чисто вегетарианският режим на хранене може да бъде напълно пригоден за физиологическите нужди на храненето. — Асен Златаров
Човек може да бъде здрав и без да убива животни за храна. Затова, ако яде месо, той взема участие в отнемане на живот, за да задоволи своя апетит. — Лев Толстой
Нищо няма да допринесе за човешкото здраве и да повиши шансовете за оцеляване живота на земята толкова, колкото еволюцията на вегетарианското хранене. — Алберт Айнщайн
ИЗТОЧНИК: ЗДРАВ ЖИВОТ
АКО ПУБЛИКАЦИЯТА ВИ Е ДОПАДНАЛА И ИСКАТЕ ДА Я СПОДЕЛИТЕ С ПОВЕЧЕ ХОРА, МОЖЕ ДА ГО НАПРАВИТЕ ЧРЕЗ БУТОНИТЕ ОТДОЛУ. БЛАГОДАРЯ!

1 коментар:

  1. По повод предстоящите празници и приетото хапване на агнешко, споделям тази статия с вас, не защото съм вегетарианка - не съм никаква и почти не ям месо, осъзнавайки написаното от тези известни хора в статията! Не осъждам месоядните, не карам никой да спре да яде месо, защото аз също понякога ям, особено риба.../ и не се чувствам виновна от това, но след това тялото ми показва, че не ми е добре от това/ И знам, че промяната и прехода стават бавно, без насилие към никой, дори към себе си / да се насилваш да не ядеш месо/, но е важно първо да променим съзнанието си, да осъзнаем важните неща за Цялото! <3

    ОтговорИзтриване